pakjesboot.nl

Meest gestelde vragen zakelijke arrangementen

Alle vragen over zakelijke arrangementen

Voor groepen van 10 tot 150 personen zijn de mogelijkheden legio. Bekijk de voorbeelden op onze website. Uitgangspunt bij Hollands Glorie is dat maatwerk wordt geboden en alles bespreekbaar is. Van een luxe vergadering op een sfeervolle salonboot tot en met een actieve teambuilding onder het tuigage van een traditioneel zeilschip.

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over onze zakelijke arrangementen. Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op via contact of bel 010 415 66 00 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij helpen u graag verder.

Reserveringen/boekingen en betaling

Bent u van plan een zakelijke bijeenkomst op een salonboot of traditioneel zeilschip van Hollands Glorie te beleggen? bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op voor een programma op maat. Op basis van uw wensen en onze mogelijkheden brengen wij een passende offerte uit.

Wilt u alleen schip met bemanning huren voor uw groep voor een dagdeel, dag of langer, bekijk dan ons aanbod van schepen. Voor vragen kunt u contact met ons opnemen: tel. 010  415 66 00 (werkdagen van 9.00 – 17.00 u), e-mail: info@hollandsglorie.nl

Zakelijke programma’s zijn er in vele soorten en maten, van eenvoudig en doeltreffend tot uitgebreid en luxueus. Op onze offerte vindt u een gedetailleerde omschrijving wat bij de prijs van uw programma is inbegrepen. De prijs van een programma is altijd inclusief scheepshuur, bemanning, haven- en sluisgelden en BTW. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient op eigen gelegenheid en kosten te worden geregeld.

Na akkoord op onze offerte ontvangt u een factuur. Daarop zijn de betalingsmogelijkheden en -condities vermeld.

Catering en verzorging

Hollands Glorie biedt volop keuze bij volledige verzorging van uw activiteit, of aanvulling op de catering/drankjes die bij een programma zijn inbegrepen. Zie voor de mogelijkheden het menu-onderdeel ‘Catering’.

Bij dagtochten is het in principe niet mogelijk zelf de catering te verzorgen.

Bij uw reservering kunt u dieetwensen doorgeven, eventuele allergiegevoeligheid, en aanwezige vegetariërs en veganisten.

Transfer van en naar het schip

De prijs is altijd exclusief transfer. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient u op eigen gelegenheid en kosten te regelen. U ontvangt informatie over transfermogelijkheden en parkeren bij boeking.

Meer informatie over de mogelijkheden voor eigen en openbaar vervoer ontvangt u bij boeking.

Veiligheid, verzekering, toegankelijkheid

Al onze schepen vallen onder de Scheepvaartinspectie (SI) die voor de verschillende onderdelen van het schip periodieke keuringen uitvoert.

Kinderen zijn van harte welkom. Het schip biedt volop uitdaging en vaak kan de matroos wel wat hulp gebruiken.

In principe is er voor iedereen een passend reddingsvest aan boord.. Als u bij boeking doorgeeft met hoeveel kinderen, van welke leeftijd en gewichtsklasse u aan boord komt, zorgt Hollands Glorie in overleg met de schipper dat er passende reddingsvesten beschikbaar zijn.

Zeilervaring is niet nodig. Onze schepen en hun bemanning zijn erop voorbereid iedereen een fantastische zeilervaring te bieden. Van jong tot oud, van onervaren tot zeer ervaren.

Onze schepen vallen onder de eisen van Scheepvaartinspectie. Dat betekent dat ook de bemanning bepaalde (wettelijk verplichte) vakbekwaamheidsdiploma’s moet bezitten.

Op de Nederlandse binnenwateren  heeft een schip dat met meer dan 12 gasten vaart tenminste één schipper en één matroos aan boord.

Tot windkracht 7 kan er uitgevaren worden. De schipper zal te allen tijde de afweging maken of het verantwoord is om uit te varen of niet. Bij uw reis-/annuleringsverzekering kunt u ook een stormverzekering afsluiten die niet gevaren dagen als gevolg van storm vergoedt.

Alle schepen van Hollands Glorie zijn in het bezit van de nodige aansprakelijkheids- en cascoverzekeringen.

Wij raden u aan bij, of kort na boeking een reis-, ongevallenverzekering (indien van toepassing met buitenlanddekking) en een annuleringsverzekering af te sluiten. Bij het contract treft u een link aan waarmee u het aanvraagformulier kunt downloaden. Houd er s.v.p. rekening mee dat een annuleringsverzekering in de regel al kort na boeking afgesloten dient te worden.

Houd er rekening mee dat bij het op- en afstappen gebruikgemaakt wordt van een loopplank. Ook aan boord van het schip zijn er diverse trappetjes en opstapjes. Er is geen invalidentoilet aan boord. Probeer zelf een inschatting te maken. Neem voor vragen contact op met ons kantoor: Tel: 010 415 66 00 / E-mail: info@hollandsglorie.nl

Bagage, kleding en schoeisel

Warme kleding, antislip schoenen (bijvoorbeeld sportschoenen), evt. laarzen en regenkleding, slaapzak/dekbed, zonnebrandcrème, zwemkleding, toiletspullen, theedoeken, muziekinstrumenten, afwasmiddel, filterzakjes en toiletpapier. Op het water verbrandt u bij mooi weer sneller dan op de wal. Gebruik goede zonnebrandcrème (factor 30) en hoofdbedekking.

Uw bagage kunt u in verband met de opbergruimte in de hutten het beste in een weekendtas meenemen. Er is niet altijd genoeg ruimte om koffers handig op te bergen.

  • Stevige (waterdichte) schoenen met rubber zolen en (zeil)laarzen
  • Water- en winddichte kleding. Vergeet niet dat het op het water vaak frisser is dan op de wal.
  • Zeilpakken zijn niet standaard aan boord, maar in overleg kunnen zeilpakken gehuurd worden.

Overige vragen

Zeeziekte komt zelden tot nooit voor. Onze schepen zijn groot en zeer stabiel.

Vermoeidheid, een lege maag en alcohol vergroten de kans op zeeziekte. Kom dus goed uitgerust en fit aan boord. U kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd een pilletje innemen. Doe dit wel op tijd en houd rekening met  bijwerkingen. Ook een verblijf aan dek, met frisse lucht en uw blik op de horizon, verkleint de kans op zeeziekte.

Als presentatie-apparatuur zoals een beamer gewenst is, kan dat bij de reservering worden besproken. In veel gevallen kan Hollands Glorie zorgen voor de nodige voorzieningen.