pakjesboot.nl

Meest gestelde vragen schepen dag en meerdaags

Sailing  >  Schepen  >  Meest gestelde vragen dag en meerdaags

Alle vragen over schepen voor dag- en meerdaagse tochten

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over onze schepen voor dag- en meerdaagse tochten. Voor vragen over schepen exclusief voor dagtochten klik hier. Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op via contact of bel 010 415 66 00 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij helpen u graag verder.

Reserveringen/boekingen, betaling en annulering

De zeilschepen voor dagtochten en meerdaagse tochten kunt u via onze site boeken voor standaardperiodes vanaf de vaste vertrekhaven(s) van het schip, zoals aangegeven op het kaartje. Klik op ‘Boek dit schip’ op de webpagina van het schip om datum en periode te selecteren.

Na aanbetaling van 10% is uw boeking definitief. Voor het resterende bedrag ontvangt u een factuur. Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Als u afwijkende periodes of vertrekhavens wenst te boeken, dan kan dit niet via online boeken. U kunt een reservering aanvragen via het reserveringsformulier of contact met ons opnemen: tel. 010 415 66 00 (werkdagen van 9.00 – 17.00 u), e-mail: info@hollandsglorie.nl.

De prijs van een schip is altijd inclusief bemanning, haven- en sluisgelden, een beperkt aantal motoruren en BTW. De prijs is exclusief catering, eindschoonmaak, reis-/annuleringsverzekering en transfer. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient op eigen gelegenheid en kosten te worden geregeld.

Bij online boeken dient u 10% aan te betalen via onze webshop om uw boeking definitief te maken. Voor het resterende bedrag ontvangt u een factuur.

U ontvangt een factuur voor maatwerk-boekingen. Zie hieronder bij ‘betalingscondities’ voor de betaaltermijnen.

Als betaling via de webshop niet mogelijk is, kunt u contact met ons opnemen voor alternatieve betalingsmogelijkheden. Tel. 010 415 66 00 (werkdagen van 9.00 – 17.00 u), e-mail: info@hollandsglorie.nl

Bij een boeking van meer dan 8 weken voor afvaart betaalt u bij boeking 10% aan. Bij onze bevestigingsbrief krijgt u een rekening met het verzoek 40% te voldoen en uiterlijk 4 weken voor vertrek de resterende 50%.

Bij een boeking 8 weken voor afvaart betaalt u bij boeking 10% aan. Bij onze bevestigingsbrief krijgt u een rekening met het verzoek uiterlijk 4 weken voor vertrek de resterende 90% te voldoen.

Bij een boeking minder dan 7 weken voor afvaart betaalt u bij boeking 10% aan. Bij onze bevestigingsbrief krijgt u een rekening met uiterste termijn voor de resterende 90%.

Ja, bij internetaankopen van een dienst heeft u een wettelijke bedenktijd van 2 weken, mits de dienst nog niet is uitgevoerd. U dient hiervoor dit formulier in te vullen en op te sturen.

Catering, drankjes, verzorging

Hollands Glorie biedt een drietal met zorg en smaak samengestelde cateringpakketten voor de duur van uw tocht, van eenvoudige scheepskost tot luxe kapiteinsmenu’s. Deze kunt u bij uw boeking bijbestellen.

In overleg is catering op maat mogelijk en kunnen drankarrangementen worden samengesteld. Bij het onderdeel catering kunt u onze mogelijkheden voor de verschillende arrangementen raadplegen.

Als u catering bestelt, vaart de scheepskok mee om iedere dag voor u iets lekkers op tafel te zetten. Op een aantal schepen is daarom een van de hutten gereserveerd voor de kok.

Bij meerdaagse tochten kunt u ervoor kiezen zelf de catering te verzorgen; bij dagtochten niet. Als u zelf de catering aan boord verzorgt, kunt u in de kombuis van alle faciliteiten gebruikmaken. Er zijn voldoende pannen, borden, bestek etc. beschikbaar. Zout en peper, olie en azijn e.d. zijn niet aanwezig. Theedoeken, vaatdoekjes en afwasmiddel, toiletpapier en afvalzakken zijn er voor de eerste dag, maar dient u zelf mee te nemen voor de volgende dagen.

Meestal eten de schipper en de maat mee en sluit u de zeildag zo samen af. Als u hierop geen prijs stelt, dan kunt u dit kenbaar maken aan de schipper.

Wat houdt de boodschappenservice in?

Wanneer u zelf uw catering verzorgt, kunt u uw boodschappen van thuis meebrengen of gebruikmaken van de boodschappenservice. Bij uw afvaartinformatie, die u enige weken voor vertrek ontvangt, sturen wij een bestelformulier mee. U kunt dit opsturen naar de leverancier, die op de dag van aankomst de boodschappen aan boord levert. U rekent ter plaatse af. Tijdens uw zeiltocht kunt u in de havenplaatsen verdere inkopen doen.

Ik heb specifieke dieetwensen. Hoe geef ik die door?

Bij uw boeking kunt u al uw dieetwensen doorgeven.

Ik ben allergisch voor bepaalde producten. Kan hiermee rekening worden gehouden?    

Als u bij uw boeking uw allergiegevoeligheid doorgeeft, kunnen wij daar tijdens uw vaartocht rekening mee houden.

Wordt er rekening gehouden met vegetariërs en veganisten? 

Als u dit bij uw boeking aangeeft, wordt daarmee rekening gehouden.

Hoe laat ik het schip achter?

Het schip wordt schoon aan u opgeleverd en zo dient u het ook weer achter te laten. U kunt zelf de eindschoonmaak verzorgen (schoonmaakspullen zijn aan boord aanwezig) of afkopen. U kunt dit aangeven op het boekingsformulier. De kosten variëren per schip; u vindt de tarieven tevens in de prijslijst. Op een aantal schepen is de eindschoonmaak inclusief de huurprijs, dit vindt u eveneens terug in de prijslijst.

Transfer van en naar het schip

De prijs is altijd exclusief transfer. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient u op eigen gelegenheid en kosten te regelen. U ontvangt informatie over transfermogelijkheden en parkeren bij boeking.

Dat kan, maar niet altijd tot aan het schip. Bij boeking ontvangt u alle informatie over de ligplaats van het schip en de bereikbaarheid.

Afhankelijk van de stations in de nabijheid van het schip. Bij boeking ontvangt u alle informatie over de ligplaats van het schip en de bereikbaarheid.

Bij boeking ontvangt u alle informatie over de ligplaats van het schip en de bereikbaarheid.

Veiligheid, verzekering, toegankelijkheid

Al onze schepen vallen onder de Scheepvaartinspectie (SI) die voor de verschillende onderdelen van het schip periodieke keuringen uitvoert.

In principe is er voor iedereen een passend reddingsvest aan boord.

Kinderen zijn van harte welkom. Het schip biedt volop uitdaging en vaak kan de matroos wel wat hulp gebruiken.

Zeilervaring is niet nodig. Onze schepen en hun bemanning zijn erop voorbereid iedereen een fantastische zeilervaring te bieden. Van jong tot oud, van onervaren tot zeer ervaren.

Onze schepen vallen onder de eisen van het BPR. Dat betekent dat ook de bemanning bepaalde (wettelijk verplichte) vakbekwaamheidsdiploma’s moet bezitten.

Op de Nederlandse binnenwateren  heeft een schip dat met meer dan 12 gasten vaart tenminste één schipper en één matroos aan boord.

Tot windkracht 7 kan er uitgevaren worden. De schipper zal te allen tijde de afweging maken of het verantwoord is om uit te varen of niet. Bij uw reis-/annuleringsverzekering kunt u ook een stormverzekering afsluiten die niet gevaren dagen als gevolg van storm vergoedt.

Alle schepen van Hollands Glorie zijn in het bezit van de nodige aansprakelijkheids- en cascoverzekeringen.

Wij raden u aan bij, of kort na boeking een reis-, ongevallenverzekering (indien van toepassing met buitenlanddekking) en een annuleringsverzekering af te sluiten. Bij het contract treft u een link aan waarmee u het aanvraagformulier kunt downloaden. Houd er s.v.p. rekening mee dat een annuleringsverzekering in de regel al kort na boeking afgesloten dient te worden.

Houd er rekening mee dat bij het op- en afstappen gebruikgemaakt wordt van een loopplank. Ook aan boord van het schip zijn er diverse trappetjes en opstapjes. Er is geen invalidentoilet aan boord. Probeer zelf een inschatting te maken. Neem voor vragen contact op met ons kantoor: Tel: 010 415 66 00 / E-mail: info@hollandsglorie.nl

Bagage, dekbedden, kleding en schoeisel

Warme kleding, antislip-schoenen (bijvoorbeeld sportschoenen) en afhankelijk van het weer evt. laarzen, regenkleding of zonnebrandcrème. Op het water verbrandt u bij mooi weer sneller dan op de wal. Gebruik goede zonnebrandcrème (factor 30) en hoofdbedekking.

Warme kleding, antislip schoenen (bijvoorbeeld sportschoenen), evt. laarzen en regenkleding, slaapzak, zonnebrandcrème, zwemkleding, toiletspullen, theedoeken, muziekinstrumenten, afwasmiddel, filterzakjes en toiletpapier. Op het water verbrandt u bij mooi weer sneller dan op de wal. Gebruik goede zonnebrandcrème (factor 30) en hoofdbedekking.

Uw bagage kunt u in verband met de opbergruimte in de hutten het beste in een weekendtas meenemen. Er is niet altijd genoeg ruimte om koffers handig op te bergen.

Wat is goed schoeisel?
Stevige (waterdichte) schoenen met rubber zolen en (zeil)laarzen.

Wat is goede zeilkleding?
Water- en winddichte kleding. Vergeet niet dat het op het water vaak frisser is dan op de wal.

Zijn er zeilpakken aan boord?
Niet standaard, maar na overleg kunnen zeilpakken door u gehuurd worden.

Dekbedden en handdoeken zijn standaard niet inbegrepen bij de boeking, tenzij anders vermeld.
Standaard zijn de bedden voorzien van een matrasovertrek en een kussen met kussensloop. U kunt bij ons – afhankelijk van de faciliteiten op het schip – een dekbed huren of zelf een slaapzak of dekbed meenemen.

Overige vragen

Komt zeeziekte (vaak) voor?
Zeeziekte komt zelden tot nooit voor. Onze schepen zijn groot en zeer stabiel.
Wat kan ik tegen zeeziekte doen?
Vermoeidheid, een lege maag en alcohol vergroten de kans op zeeziekte. Kom dus goed uitgerust en fit aan boord. U kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd een pilletje innemen. Doe dit wel op tijd en houd rekening met bijwerkingen. Ook een verblijf aan dek, met frisse lucht en uw blik op de horizon, verkleint de kans op zeeziekte.

Nee, de buitenlucht en het wiegen van het schip bevorderen over het algemeen het inslapen. Gebruik oordopjes tegen geluiden aan boord waaraan u mogelijk niet gewend bent