Meest gestelde vragen individuele programma’s

Alle vragen over individuele programma's

De ‘individuele’ tochten van Hollands Glorie zijn bedoeld voor individuele opstappers of voor groepen tot 9 personen. Tezamen gaat u aan boord, om met elkaar de beleving op het water te delen, of om er juist in stilte van te genieten. Onze riante schepen bieden de ruimte voor elk gewenst scenario.
Voor grotere groepen (vanaf 10 personen) zijn er exclusieve arrangementen – zie de Groepsarrangementen op deze site – of mogelijkheden om een schip voor een dag of meerdere dagen te huren. Zie hiervoor het menu-onderdeel ‘Schepen’.

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over onze individuele programma’s. Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op via contact of bel 010 415 66 00 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij helpen u graag verder.

Boekingen, betaling en annulering

Voor individuele opstappers heeft Hollands Glorie een aantal aantrekkelijke dagprogramma’s en meerdaagse reizen uitgewerkt. U kunt deze online boeken en (aan-)betalen, waarmee u uw boeking definitief maakt. Bij de boeking van een aantal dagprogramma’s kunt u tegelijkertijd een met zorg en smaak samengesteld cateringpakket bijbestellen.

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen: tel. 010  415 66 00 (werkdagen van 9.00 – 17.00 u), e-mail: info@hollandsglorie.nl

DDe prijs van een individuele tocht is altijd inclusief scheepshuur, bemanning, haven- en sluisgelden, de motoruren en BTW. Niet bij de prijs inbegrepen opties als aanvullende catering, drankjes, restaurantbezoek en huur van dekbedden en handdoeken bij meerdaagse tochten, zijn bij de specificaties omschreven.  De prijs is altijd exclusief reis-/annuleringsverzekering en transfer. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient u op eigen gelegenheid en kosten te regelen.

U doet online een (aan-)betaling in onze webshop via ons elektronisch betalingssysteem. Alle dag- en weekendprogramma’s dient u direct volledig te betalen. Voor overige arrangementen doet u een aanbetaling van 10%. Voor het resterende bedrag ontvangt u een factuur. Daarop zijn de betalingsmogelijkheden en -condities vermeld.

Ja, bij internetaankopen van een dienst heeft u een wettelijke bedenktijd van 2 weken, mits de dienst nog niet is uitgevoerd. U dient hiervoor dit formulier in te vullen en op te sturen.

Catering, drankjes, dieetwensen

Bij de dagprogramma’s is catering inbegrepen of als pakket bij te boeken. Bij meerdaagse tochten is de catering volledig inbegrepen, behalve bij Culinair zeilweekend. Niet bij het arrangement inbegrepen drankjes zijn aan boord tegen contante betaling te verkrijgen.

Bij uw boeking kunt u uw dieetwensen doorgeven.

Als u bij uw boeking uw allergiegevoeligheid doorgeeft, houden wij daar rekening mee.

Als u bij uw boeking aangeeft dat u vegetariër of veganist bent, wordt daarmee zoveel mogelijk rekening gehouden.

Transfer van en naar het schip

De prijs is altijd exclusief transfer. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient u op eigen gelegenheid en kosten te regelen. U ontvangt informatie over transfermogelijkheden en parkeren bij boeking.

Meer informatie over de mogelijkheden voor eigen en openbaar vervoer ontvangt u bij boeking.

Veiligheid, verzekering, toegankelijkheid

Al onze schepen vallen onder de Scheepvaartinspectie (SI) die voor de verschillende onderdelen van het schip periodieke keuringen uitvoert.

In principe is er voor iedereen een passend reddingsvest aan boord.

Kinderen zijn van harte welkom. Het schip biedt volop uitdaging en vaak kan de matroos wel wat hulp gebruiken.

Zeilervaring is niet nodig. Onze schepen en hun bemanning zijn erop voorbereid iedereen een fantastische zeilervaring te bieden. Van jong tot oud, van onervaren tot zeer ervaren.

Onze schepen vallen onder de eisen van het BPR. Dat betekent dat ook de bemanning bepaalde (wettelijk verplichte) vakbekwaamheidsdiploma’s moet bezitten.

Op de Nederlandse binnenwateren  heeft een schip dat met meer dan 12 gasten vaart tenminste één schipper en één matroos aan boord.

Tot windkracht 7 kan er uitgevaren worden. De schipper zal te allen tijde de afweging maken of het verantwoord is om uit te varen of niet. Bij uw reis-/annuleringsverzekering kunt u ook een stormverzekering afsluiten die niet gevaren dagen als gevolg van storm vergoedt.

Alle schepen van Hollands Glorie zijn in het bezit van de nodige aansprakelijkheids- en cascoverzekeringen.

Wij raden u aan bij, of kort na boeking een reis-, ongevallenverzekering (indien van toepassing met buitenlanddekking) en een annuleringsverzekering af te sluiten. Bij het contract treft u een link aan waarmee u het aanvraagformulier kunt downloaden. Houd er s.v.p. rekening mee dat een annuleringsverzekering in de regel al kort na boeking afgesloten dient te worden.

Houd er rekening mee dat bij het op- en afstappen gebruikgemaakt wordt van een loopplank. Ook aan boord van het schip zijn er diverse trappetjes en opstapjes. Er is geen invalidentoilet aan boord. Probeer zelf een inschatting te maken. Neem voor vragen contact op met ons kantoor: Tel: 010 415 66 00 / E-mail: info@hollandsglorie.nl

Bagage, dekbedden, kleding en schoeisel

Warme kleding, antislip-schoenen (bijvoorbeeld sportschoenen) en afhankelijk van het weer evt. laarzen, regenkleding of zonnebrandcrème. Op het water verbrandt u bij mooi weer sneller dan op de wal. Gebruik goede zonnebrandcrème (factor 30) en hoofdbedekking.

Warme kleding, antislip schoenen (bijvoorbeeld sportschoenen), evt. laarzen en regenkleding, slaapzak/dekbed, zonnebrandcrème, zwemkleding, toiletspullen, muziekinstrumenten. Op het water verbrandt u bij mooi weer sneller dan op de wal. Gebruik goede zonnebrandcrème (factor 30) en hoofdbedekking.

Uw bagage kunt u in verband met de opbergruimte in de hutten het beste in een weekendtas meenemen. Er is niet altijd genoeg ruimte om koffers handig op te bergen.

  • Stevige (waterdichte) schoenen met rubber zolen en (zeil)laarzen
  • Water- en winddichte kleding. Vergeet niet dat het op het water vaak frisser is dan op de wal.
  • Zeilpakken zijn niet standaard aan boord, maar in overleg kunnen zeilpakken gehuurd worden.

Dekbedden en handdoeken zijn standaard niet inbegrepen bij de boeking, tenzij anders vermeld.
Standaard zijn de bedden voorzien van een matrasovertrek en een kussen met kussensloop. U dient zelf een slaapzak of dekbed mee te nemen.

Overige vragen

Zeeziekte komt zelden tot nooit voor. Onze schepen zijn groot en zeer stabiel.

Vermoeidheid, een lege maag en alcohol vergroten de kans op zeeziekte. Kom dus goed uitgerust en fit aan boord. U kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd een pilletje innemen. Doe dit wel op tijd en houd rekening met  bijwerkingen. Ook een verblijf aan dek, met frisse lucht en uw blik op de horizon, verkleint de kans op zeeziekte.

Nee, de buitenlucht en het wiegen van het schip bevorderen over het algemeen het inslapen. Gebruik oordopjes tegen geluiden aan boord waaraan u mogelijk niet gewend bent

U bespreekt uw klacht in eerste instantie met de schipper. Op dat moment kan er nog een oplossing geboden worden. Mocht dit niet tot een gewenst resultaat leiden, dan kunt u zich tot ons kantoor wenden.