Meest gestelde vragen arrangementen groepen

Sailing  >  Arrangementen  >  Meest gestelde vragen

Alle vragen over arrangementen voor groepen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over onze groepsarrangementen. Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op via contact of bel 010 415 66 00 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij helpen u graag verder.

Reserveringen/boekingen, betaling en annulering

Bent u geïnteresseerd in een van de bestaande groepsarrangementen, dan klikt u bij het groepsarrangement van uw keuze op ‘Reservering aanvragen’ en vult u de gevraagde gegevens in. Na ontvangst van uw aanvraag nemen wij contact met u op om op basis van uw wensen een passende aanbieding te maken. De op onze site vermelde prijzen zijn per persoon en afhankelijk van het totaal aantal personen en de door u gekozen (eventueel aanvullende) catering/verzorging.

Wilt u zelf een schip met bemanning huren voor een dag of langer, bekijk dan de mogelijkheden bij het menu-onderdeel ‘Schepen’ op deze site. Voor vragen kunt u contact met ons opnemen: tel. 010  415 66 00 (werkdagen van 9.00 – 17.00 u), e-mail: info@hollandsglorie.nl

Arrangementen zijn er in vele soorten en maten, voor een dag of meerdaags, zonder catering, met eenvoudige of met uitgebreide catering. Bij elk arrangement vindt u onder de kop ‘Specificaties’ een gedetailleerde omschrijving van wat bij de prijs van uw arrangement is inbegrepen. De prijs van een arrangement is altijd inclusief scheepshuur, bemanning, haven- en sluisgelden en BTW. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient op eigen gelegenheid en kosten te worden geregeld.

Als u akkoord geeft op onze offerte, ontvangt u een factuur. Daarop zijn de betalingsmogelijkheden en betalingstermijnen aangegeven.

Informatie over annulering vindt u in de algemene voorwaarden.

Catering, drankjes, dieetwensen

Catering is in de meeste gevallen bij het arrangement inbegrepen. Mocht u behoefte hebben aan aanvulling of maatwerk dan biedt Hollands Glorie hiervoor volop keuze. Zie voor de mogelijkheden het menu-onderdeel ‘Catering op maat’.

Bij meerdaagse tochten dient u ermee rekening te houden dat een van de hutten dan is gereserveerd voor de scheepskok.

Bij de groepsarrangementen is catering meestal onderdeel van het programma. In die gevallen kunt u zelf niet de catering verzorgen.

Wilt u alleen een schip huren en zelf uw catering verzorgen? boek in dat geval alleen een schip.

Meestal eten de schipper en de maat mee en sluit u de zeildag zo samen af. Als u hierop geen prijs stelt, dan kunt u dit kenbaar maken aan de schipper.

Mocht u dieetwensen hebben, dan kunt u die doorgeven bij boeking of via kantoor (info@hollandsglorie.nl).

Transfer van en naar het schip

De prijs is altijd exclusief transfer. Vervoer naar en vanaf de vertrek-/aankomsthaven dient u op eigen gelegenheid en kosten te regelen. U ontvangt informatie over transfermogelijkheden en parkeren bij boeking.

Dat kan, maar niet altijd tot aan het schip. Bij boeking ontvangt u alle informatie over de ligplaats van het schip en de bereikbaarheid.

Afhankelijk van de stations in de nabijheid van het schip. Bij boeking ontvangt u alle informatie over de ligplaats van het schip en de bereikbaarheid.

Bij boeking ontvangt u alle informatie over de ligplaats van het schip en de bereikbaarheid.

Veiligheid, verzekering, toegankelijkheid

Al onze schepen vallen onder de Scheepvaartinspectie (SI) die voor de verschillende onderdelen van het schip periodieke keuringen uitvoert.

In principe is er voor iedereen een passend reddingsvest aan boord.

Kinderen zijn van harte welkom. Het schip biedt volop uitdaging en vaak kan de matroos wel wat hulp gebruiken.

Zeilervaring is niet nodig. Onze schepen en hun bemanning zijn erop voorbereid iedereen een fantastische zeilervaring te bieden. Van jong tot oud, van onervaren tot zeer ervaren.

Onze schepen vallen onder de eisen van het BPR. Dat betekent dat ook de bemanning bepaalde (wettelijk verplichte) vakbekwaamheidsdiploma’s moet bezitten.

Op de Nederlandse binnenwateren  heeft een schip dat met meer dan 12 gasten vaart tenminste één schipper en één matroos aan boord.

Tot windkracht 7 kan er uitgevaren worden. De schipper zal te allen tijde de afweging maken of het verantwoord is om uit te varen of niet. Bij uw reis-/annuleringsverzekering kunt u ook een stormverzekering afsluiten die niet gevaren dagen als gevolg van storm vergoedt.

Alle schepen van Hollands Glorie zijn in het bezit van de nodige aansprakelijkheids- en cascoverzekeringen.

Wij raden u aan bij, of kort na boeking een reis-, ongevallenverzekering (indien van toepassing met buitenlanddekking) en een annuleringsverzekering af te sluiten. Bij het contract treft u een link aan waarmee u het aanvraagformulier kunt downloaden. Houd er s.v.p. rekening mee dat een annuleringsverzekering in de regel al kort na boeking afgesloten dient te worden.

Houd er rekening mee dat bij het op- en afstappen gebruikgemaakt wordt van een loopplank. Ook aan boord van het schip zijn er diverse trappetjes en opstapjes. Er is geen invalidentoilet aan boord. Probeer zelf een inschatting te maken. Neem voor vragen contact op met ons kantoor: Tel: 010 415 66 00 / E-mail: info@hollandsglorie.nl

Bagage, dekbedden, kleding en schoeisel

Warme kleding, antislip-schoenen (bijvoorbeeld sportschoenen) en afhankelijk van het weer evt. laarzen, regenkleding of zonnebrandcrème. Op het water verbrandt u bij mooi weer sneller dan op de wal. Gebruik goede zonnebrandcrème (factor 30) en hoofdbedekking.

Warme kleding, antislip schoenen (bijvoorbeeld sportschoenen), evt. laarzen en regenkleding, slaapzak, zonnebrandcrème, zwemkleding, toiletspullen, theedoeken, muziekinstrumenten, afwasmiddel, filterzakjes en toiletpapier. Op het water verbrandt u bij mooi weer sneller dan op de wal. Gebruik goede zonnebrandcrème (factor 30) en hoofdbedekking.

Uw bagage kunt u in verband met de opbergruimte in de hutten het beste in een weekendtas meenemen. Er is niet altijd genoeg ruimte om koffers handig op te bergen.

Wat is goed schoeisel?
Stevige (waterdichte) schoenen met rubber zolen en (zeil)laarzen.

Wat is goede zeilkleding?
Water- en winddichte kleding. Vergeet niet dat het op het water vaak frisser is dan op de wal.

Zijn er zeilpakken aan boord?
Niet standaard, maar na overleg kunnen zeilpakken door u gehuurd worden.

Dekbedden en handdoeken zijn standaard niet inbegrepen bij de boeking, tenzij anders vermeld.
Standaard zijn de bedden voorzien van een matrasovertrek en een kussen met kussensloop. U kunt bij ons – afhankelijk van de faciliteiten op het schip – een dekbed huren of zelf een slaapzak of dekbed meenemen.

Overige vragen

U bespreekt uw klacht in eerste instantie met uw schipper. Op dat moment kan er nog een oplossing geboden worden. Mocht dit niet tot een gewenst resultaat leiden, dan kunt u zich tot ons kantoor wenden.

Komt zeeziekte (vaak) voor?
Zeeziekte komt zelden tot nooit voor. Onze schepen zijn groot en zeer stabiel.
Wat kan ik tegen zeeziekte doen?
Vermoeidheid, een lege maag en alcohol vergroten de kans op zeeziekte. Kom dus goed uitgerust en fit aan boord. U kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd een pilletje innemen. Doe dit wel op tijd en houd rekening met bijwerkingen. Ook een verblijf aan dek, met frisse lucht en uw blik op de horizon, verkleint de kans op zeeziekte.

Nee, de buitenlucht en het wiegen van het schip bevorderen over het algemeen het inslapen. Gebruik oordopjes tegen geluiden aan boord waaraan u mogelijk niet gewend bent